diabet

Fibrele sunt o parte nedigerabila din alimentele vegetale. Acestea joaca un rol important in procesul digestiv, deoarece ajuta la miscarea alimentelor prin tractul digestiv, adauga consistenta materiei fecale (care poate trece mai repede prin intestine catre anus, fiind mai usor de eliminat prin procesul defecatiei).

In plus, dietele bogate in fibre ajuta la diminuarea riscului de obezitate, hipertensiune arteriala, boli cardiovasculare sau accident vascular cerebral. Fibrele mai au si alte beneficii pentru sanatate, precum:

  • incetinesc absorbtia zaharului in sange (un real avantaj pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2)
  • pot reduce nivelul colesterolului rau din sange
  • sunt surse bune de vitamine si minerale
  • ajuta la prevenirea constipatiei si reduc riscul declansarii anumitor tulburari intestinale
  • promoveaza pierderea in greutate (ajuta la reducerea aportului caloric).

diabet

Grasimile in dieta diabetului zaharat de tip 2

Deoarece diabetul zaharat creste riscul declansarii de boli de inima, este important sa includeti in dieta dumneavoastra alimente scazute in grasmi – in special grasimi saturate. In plus, limitarea aportului caloric de grasimi va poate ajuta sa reduceti din greutatea corporala, mai ales atunci cand apar si exercitiile fizice regulate.

Iata cateva modalitati prin care puteti sa beneficiati de un aport zilnic sanatos de grasmi:

  • optati pentru carne slaba de pasare si peste si consumati mai multe proteine din surse vegetale
  • consumati lactate degresate, cum ar fi branza, lapte si iaurt – toate cu continut scazut de grasimi
  • utilizati uleiuri vegetale atunci cand gatiti si evitati sa consumati margarina
  • evitati consumul de sosuri din comert.

Cititi articolul complet despre regimul alimentar de diabet direct de la sursa: http://www.sfatulmedicului.ro/Diabet-Zaharat-tip-2/regim-alimentar-pentru-diabetul-de-tip-2_11405

Sursa foto: descopera.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *