Chiar dacă mulți afirmă că nu se mai uită la televizor, adevărul este că majoritatea au urmărit cu aviditate cele mai noi știri sportive și s-au uitat la meciuri și în 2019, așa cum o făceau și în urmă cu 10 – 20 de ani.
De ce programele tv sportive au în continuare succes?
O partidă de fotbal, spre exemplu, parcă nu are niciun haz atunci când o vezi pe un ecran minuscul de smartphone, tabletă sau chiar pe display-ul unui laptop.
Într-adevăr, internetul este un aliat minunat pentru aceia care doresc ca să își cumpere bilete la meci, tricouri și fanioane prin care să se declare în mod vizibil fanii unei anumite echipe, să își comande și alte tipuri de articole sportive, ba chiar să citească pe diagonală niște știri despre campionate și evenimentele sportive ale momentului, dar cu toate acestea televizorul în materie de sport rămâne încă principala sursă de informare și vizionare.
Majoritatea românilor sunt interesați de sport, indiferent că vorbim de tineri de 18 ani sau de pensionari care au trecut bine de 65 de ani.
În cadrul categoriilor de competiții, cele mai urmărite sunt, așa cum se bănuiește, cele fotbalistice, dar nici alte tipuri de competiții (handbal, baschet sau ciclism) nu sunt ignorate.
În ceea ce privește comportamentul consumatorilor tv în materie de sport, mulți telespectatori se potrivesc profilului persoanelor interesate de sănătate, de un stil de viață axat pe bunăstarea lor fizică, după care urmează suporterii, adică acele persoane care sunt fanii unui club, unei ligi, unei organizații sportive și în concluzie primii care consumă produsele și serviciile aferente acestor entități. Pe locul trei sunt sportivii amatori de weekend, adică acele persoane care duc o viață obișnuită, dar la final de săptămână se bucură de anumite activități fizice ca hobby (fotbal, tenis, alergare).
Dacă ne referim strict la România, de o mare popularitate se bucură la noi pariurile sportive, iar faptul că la televiziune, de exemplu la B1, chiar există o emisiune dedicată amatorilor acestui tip de distracție, acceptabilă dacă nu depășește o anumită limită, este un lucru foarte bun.
Deși mulți au considerat că televiziunea deja a murit și că online-ul este acum la putere, lucrurile nu stau chiar așa, deoarece televiziunile serioase au posibilitățile tehnice necesare pentru a transmite la o calitate foarte înaltă programele ce au caracter sportiv, de aceea ele nu pot să fie detronate prea ușor de un meci filmat cu una sau maxim două camere video.
Programele sportive televizate, la modă și în 2020!
Dacă televiziunea este încă principala sursă de informare în materie de știri sportive, internetul va rămâne locul de unde cei interesați își vor procura diverse produse pentru sporturi, echipament sportiv, pot să se intereseze în legătură cu programul unor manifestări sportive, să cumpere bilete la meciuri. Așadar, de pe internet îți poți alege adidașii pentru alergarea în parc sau pentru maraton, echipamentul pentru meciul de fotbal pe care îl joci cu prietenii, chiar și clubul unde poți ca să înveți tenis tu sau copilul tău.
Dovadă că oamenii iubesc televiziunea stă faptul că și de Black Friday 2019 vânzările de televizoare nu au scăzut în țara noastră, ci, din contră, în multe magazine online au crescut substanțial, dovadă de netăgăduit că românii încă iubesc televiziunea și tradiționaliști cum îi știm se vor uita în continuare la sport tot pe televizor, nu pe internet, cum poate am fi tentați să credem.
În afară de competițiile sportive propriu-zise, consumatorii de programe televizate sunt încântați să afle și ultimele bârfe legate de sportivii favoriți.
Așadar, vizionare plăcută la cele mai noi știri sportive și în 2020!