Cumparaturi Online

Cum trebuie sa arate scoala online pentru a starni interesul elevilor?

Mai multe scoli si universitati din intreaga lume isi desfasoara activitatea online, astfel ca elevii si studentii sunt invitati sa participe la cursuri direct de acasa sau din orice loc s-ar afla, prin intermediul unui dispozitiv conectat la internet. De multe ori, profesorii pot intampina dificultati in familiarizarea elevilor cu sistemul de predare online, insa acestia pot utiliza anumite metode pentru a starni interesul si curiozitatea participantilor la cursuri si pentru a reusi sa isi desfasoare eficient cursurile chiar si la distanta. 

Lectiile adaptate contextului digital atrag atentia elevilor

Pentru a putea starni si mentine interesul elevilor, profesorii trebuie sa adapteze materia la contextul digital. Acest lucru se poate face prin intermediul numeroaselor aplicatii si programe ce pot fi folosite pentru desfasurarea cursurilor. De exemplu, prezentarile sunt o modalitate eficienta de abordare a materiei, care surprind informatii esentiale si atrag atentia prin design.

Pentru ca lectiile sa devina si mai interesante si pentru ca participantii la ore sa poata interactiona in timp real cu continutul, utilizarea unei table interactive devine o metoda atractiva pentru elevi, aceasta fiind un instrument care integreaza tehnologiile moderne intr-o varietate de functii. 

Elevii trebuie sa beneficieze de oportunitati de socializare

Scoala inseamna educatie, instruire si dobandire de cunostinte. Pe langa acestea, nu trebuie neglijate abilitatile sociale, care sunt importante pentru dezvoltarea armonioasa a oricarui elev si pentru facilitarea integrarii in societate. In contextul scolii online, interactiunea dintre elevi si studenti poate sa scada drastic, ceea ce ii poate afecta la nivel emotional.

Pentru a promova interactiunea si socializarea, profesorii pot sa lanseze proiecte de grup si diferite activitati pe echipe, tocmai pentru ca elevii sa lucreze impreuna. Profesorii pot sa creeze camere separate in aplicatia de videoconferinta in timpul orei sau le pot cere elevilor sa se intalneasca in pauze ori timpul liber pe diferite aplicatii pentru a discuta despre proiect. In acest fel, se promoveaza comunicarea, iar elevii beneficiaza de oportunitati de socializare si de colaborare cu colegii aflati la distanta. 

Practicile pedagogice trebuie sa mizeze pe aplicatii si programe moderne

In cazul orelor online, profesorii trebuie sa isi reevalueze metodele de predare si sa ia in considerare exploatarea tehnologiilor moderne nu numai pentru a atrage atentia elevilor cu lectii interactive si atractive, ci si pentru a simplifica intregul proces de predare. Pe langa aplicatiile de videoconferinta, fara de care nu s-ar putea desfasura orele, profesorii pot utiliza si alte instrumente de asistenta, cum ar fi platformele educationale, jocurile de invatare si alte tehnologii care sa imbunatateasca interactiunea si relatia cu studentii. 

Ca sa creeze un cadru autentic, profesorii pot sa utilizeze o tabla magnetica pe care sa deseneze scheme si figuri, mai ales in cazul cursurilor in care se impun astfel de activitati, cum ar fi stiintele exacte. Pentru o acuratete mai mare, atat profesorii, cat si elevii pot sa foloseasca acasa o astfel de tabla, fie pentru predare, fie pentru studiul individual.

Astfel, scoala online poate sa devina mai atractiva pentru elevi si studenti prin utilizarea unor instrumente moderne care sa eficientizeze activitatea de invatare si care sa promoveze interactiunea intre elevi si continutul lectiei, intre elevi si colegi si nu in ultimul rand, intre elevi si profesori.