Sunt mai multe aspecte esentiale in organizarea unui team building de succes de care orice organizator ar trebui sa tina cont. In acest articol vor fi prezentate toate aspectele importante pe care organizatorii trebuie sa le aiba in vedere.
Organizarea unui team building – viziune
Este recomandat ca pentru organizarea unui teambuilding initial sa fie stabilite foarte clar obiectivele care se urmaresc prin el. Este un team building unirea unei echipe de comunicare si de orientare spre solutii? Se adreseaza de obicei angajatilor, antreprenorilor sau managerilor? Imediat dupa ce sunt trasate toate aceste linii se vor nota pe o foaie sau chiar pe un tabel flip chart pantru a fi prezentate eficient echipei.
Comunicarea scopului deja stabilit tuturor participantilor este o etapa foarte importanta. In acest proces se poate pregati o foaie A5 a carei completare va dura cel mult 3 minute, unde sa fie notate toate obiectivele pe care team buildingul le are.
Locatia trebuie sa fie potrivita cu viziunea. Pentru ca sunt multe optiuni in aceasta zona sunt persoane care prefera sa mearga pe mana unei agentii. Chiar si atunci cand team buildingul este obtinut in urma lucrului cu o agentie se recomanda verificarea locatiei si adoptarea unei idei noi. De asemenea, echipa va trebui sa vina cu sugestii.
Meniul este, de asemenea, foarte important. Meniul este cel care pune punctul pe “I” in cuvantul viziune. Absolut totul este legat de intentiile echipei de organizare. Tinand cont de aceste intentii se va stabili si meniul. Poate sa fie vorba despre un meniul traditional, vegan, raw vegan sau chiar un meniu pentru dezintoxicare cu sucuri si fructe. Detaliile tin de fapt de viziunea de baza de la care porneste totul. Pentru a fi puse bazele celui mai bun meniu, organizatorul va lua legatura cu locatia si va trasa liniile directoare pentru realizarea acestuia. Alaturi de ei trebuie verificate resursele necesare si disponibilitatea pentru un serviciu de servire impecabil.
Atunci cand firma alege sa lucreze cu o agentie va cunoaste deja locatia in care merge. Se va tine cont de informatiile care sunt transmise intre organizator, locatie si agentie si, cu cat este mai bine organizat evenimentul, lucrurile vor decurge mult mai bine in conformitate cu planul.
La un team building de succes diversitatea conteaza. Totul pleaca de la viziune si se verifica pe langa meniul si celelalte dotari din respectiva locatie. Unde are loc evenimentul? Langa padure, in centrul orasului, pe un teren de fotbal cu nisip si gazon, cu pisicina etc. Tinand cont de toate aceste informatii se va stabili un program pentru activitatile in aer liber si o gama variata de joculete care vor stimula interactiunile grupului si cunoasterea mai buna a colegilor. Miscarea determina participantii sa asimileze mai bine cunostiintele si sa absoarba informatii noi cu o deschidere mai mare. Obiectivele de team building sunt mult mai usor de atins acand oamenii sunt relaxati. O echipa buna se va forma mai usor in cadrul unui team building.