Afaceri

Cu ce se ocupă un specialist în digital marketing? Ce face şi ce atribuţii are?

Ofertă din ce în ce mai variată de cursuri digital marketing pe piaţă la acest moment este corelată cu cererea din ce în ce mai mare pentru specialişti care se ocupă de promovare, de analiza campaniilor de promovare în mediul online şi ajung să jongleze cu atribuţii numeroase şi foarte importante cum ar fi crearea de conţinut, optimizarea SEO on page şi off page şi crearea de strategii complete de marketing.

Ce fac specialiştii în digital marketing în cadrul unei firme?

Specialiştii în digital marketing ajuta companiile şi brandurile să înţeleagă mai bine clienţii şi nevoile acestora, prin analiza datelor de marketing la nivel regional, local şi naţional. Specalistii în digital marketing analizează cine cumpără, care sunt decalajele pe piaţă şi câţi bani sunt dispuşi oameni să cheltuiască pentru unele produse. Aceşti specialişti au următoarele atribuţii, de a:

  • crea proiecte şi campanii de marketing prin folosirea unei mari varietăţi de resurse de marketing şi de cercetare referitoare la testimoniale, la studii de caz şi la communicate de presă;
  • crea mesaje de produs şi cercetări de poziţionare, folosite pentru inbound marketing şi outbound marketing. Uneori aceşti experţi se asociază cu managerii de produse sau profesioniştii în dezvoltarea afacerilor pentru a defini şi a revizui beneficiile, avantajele şi valoarea produselor sau serviciilor;
  • colabora cu echipe de vânzări, de management, de dezvoltare şi de cercetare de produse, pentru lansarea produselor noi şi reintroducerea liniilor existente pe piaţă, dar şi pentru retragerea produselor cu performanţe slabe. Specialiştii în marketing online examoneaza profilele cleintilor pentru o mai bună înţelegere a segmentarilor demografice.

Responsabilităţile unui expert în marketing online

Cele mai importante responsabilităţi pe care le are un expert în marketing online în cadrul unei companii fac referire la:

  • stabilirea obiectivelor de marketing;
  • implementarea şi analizarea campaniilor de marketing;
  • menţinerea relaţiei cu clienţii şi cu alţi colaboratori pentru a executa evenimente promoţionale şi campanii;
  • monitorizarea bugetelor alocate campaniilor de marketing;
  • cercetarea pieţei pentru a găsi răspunsuri despre cerinţele, despre obiceiurile şi despre tendinţele consumatorilor;
  • supravegherea şi analiza preferinţelor clienţilor în anumite domenii
  • monitorizarea concurenţei pe piaţa în acelaşi domeniu;
  • definirea pieţelor de desfacere şi cumpărătorilor;
  • întocmirea planurilor de marketing, campanii şi strategii;
  • crearea de planuri de promovare şi de strategii pentru a ajunge la publicul ţintă prin canalele adecvate;
  • analizarea campaniilor de promovare;
  • colectarea informaţiilor de la clienţi şi a feedback-ului de la aceştia;
  • activităţile de inbound şi outbound marketing;
  • executarea altor sarcini atunci când este necesară intervenţia unui specialist în marketing online.

Jobul de marketing online aduce atât beneficii, precum un program flexibil şi un salariu bun, precum şi provocări, fiindcă există şi clienţi dificili, există situaţii în care oamenii trebuie să fie autodidacţi şi să îşi îmbunătăţească cunoştinţele pe care le-au obţinut în urma acestor cursuri. Pentru a deveni un astfel de expert, este imperios necesară urmarea unor cursuri în domeniu, în cazul în care nu sunt urmate cursurile unei facultăţi de profil.