Afaceri

Marketing prin conţinut – de ce este necesar şi care sunt principalele avantaje ale acestei variante de promovare

Fie că este vorba despre marketing clasic sau online, promovarea prin scrierea unui conţinut de calitate a fost echivalentă cu promovarea eficientă a unui produs sau a unui brand. De aceea, apelarea la servicii de SEO este recomandată reprezentanţilor companiilor care doresc promovare. Felul în care un mesaj sau o informație sunt redactate şi modalităţile de prezentare fac diferenţa între o promovare mediocră, agasanta şi una incitantă şi memorabilă şi mai ales, interesantă. 

Graţie multiplicării căilor de prezentare a mesajelor şi dezvoltării unor instrumente perfecţionate de a face studii privind randamentul campaniilor, promovarea prin conţinut de calitate este eficientă şi măsurabilă.

Content marketingul oferă în mediul online instrumente de promovare şi comunicare numeroase

Content marketing este un instrument important pentru crearea de conţinut interesant şi de calitate, pentru a transmite un mesaj puternic despre brand şi produsul promovat, de aceea o dată cu evoluţia tehnologiei şi a internetului şi o dată cu creşterea nevoii de comunicare şi informare, marketingul prin conţinut este puternic, diversificat şi versatil.

Content marketing este posibil prin:

  • articole de blog;
  • advertoriale;
  • newslettere;
  • conţinut video sau foto;
  • infografic;
  • postari pe social media;
  • podcast;
  • interviu;
  • studii de caz;
  • e-book;
  • seminarii online.

Marketingul prin conţinut este o formă de marketing ce se axează pe crearea, publicarea şi distribuirea de conţinut către un public selectat s tarhetat. Acest tip de marketing este folosit pentru a atrage atenţia sau pentru a informa asupra unui brand sau produs, dar şi pentru extinderea bazei de clienţi şi garantarea de cât mai multe vânzări şi conversii.

Avantajele content marketingului

Content marketingul este o strategie menită să:

  • atragă potenţialii clienţi;
  • transforme clienţii potenţiali în cumpărători fideli;
  • distribuie şi să susţină principii şi valori prin adeziune liberă;
  • asigure fidelizarea clienţilor şi dorinţa lor de a cumpăra de al aceeaşi companie sau brand în viitor;
  • ofere informaţii relevante şi utile clienţilor.

Marketingul online se bazează prin anticiparea şi prin satisfacere nevoii reale de informare a clientului, oferind informaţii de valoare pentru a primi apreciere. Marketingul prin conţinut are nevoie de o strategie şi nu poate fi livrat la întâmplare, iar coordonatorul campaniei trebuie să ţină cont de scopul comunicării şi de aşteptările de la audienţa. În plus, informaţia trebuie să fie mereu actualizată şi updatata pentru a satisface nevoia de consultare sau de a influenţa comportamentul cumpărătorilor.

De ce este nevoie de marketing de conţinut?

Companiile aflate la început de drum sau care se pregătesc de o schimbare de imagine sau de lansarea unui nou produs sau a unei game de produse noi are nevoie de o strategie de marketing prin conţinut bine pusă la punct şi gândită în cele mai mici detalii.

Necesitatea realizării unei campanii de marketing prin conţinut este sugerată de statisticile făcute în acest sens:

  • peste jumătate din clienţi consulta oferta online înainte de a face o achiziţie;
  • marile companii investesc 40% din valoarea produsului în promovarea online;
  • 70% din companii consideră că mijloacele de promovare online sunt eficiente;
  • 88% din companiile din SUA folosesc strategii de marketing bazate pe conţinut.